tiistai 26. helmikuuta 2013

Soilikki - Streptocampus

Soilikki - streptocampus - kornettblomma

Aaah, Soilikki - mun lemppari! Tällä hetkellä kaikki on lepotilassa, ainoastaan tämä uusi yksilö kukkii vielä. Kesällä pidin soilikit ulkona ekaa kertaa, hyvin pärjäsivät.

Kesällä olin kastellut ja lannoittanut yhtä oikein olan takaa... se selvis. Ja luin nyt jälkeenpäin että jos ylikastelee, niin soilikin (ja miksi ei muitakin kasveja) voi pelastaa sillä että sen irrottaa ruukustaan ja käärii sen sanomapaperiin joka imee liiallisen kosteuden mullasta. Loistavaa!


6 kommenttia:

  1. Kiva kuulla, että sinunkin soilikkisi on lepotilassa vielä, sillä olin jo vähän huolestunut omastani, kun se ei jo kuki ; )
    Kiitos hyvästä kuivatusvinkistä !

    VastaaPoista
  2. Hei, kuivatusvinkki on varmasti tarpeellinen, kiitos siitä. :) Itse olen vasta innostunut kasveista saatuani häälahjaksi lankaköynnöksen. Joskus olen yrittänyt jotakin hoivata, mutta aina ne kuolee. :(
    Löydettyäni suomenkielisen nimen lankaköynnökselleni blogistasi, jäin seuraamaan. Ehkä tämän uuden orastavan harrastuksen myötä esitän sinulle kiperiä kysymyksiä. Ainakin otan blogistasi kaikki vinkit irti. :)

    Terveisin,
    Nukkekodin Rouva E

    VastaaPoista
  3. Toimisikohan tuo paperiin käärimis-vinkki myös muiden liikaa kasteltujen kohdalla? Taidanpa kokeilla. Tuli nimittäin kasteltua toista kiinanruusua hiukan liikaa. Se kun aina lotkottaa lehtiään janoisena ja tällä kertaa ns. ylireagoin.

    VastaaPoista

Ilahdun todella paljon kun jätät kommentin! Kiitos!
Jag blir jätte glad när du lämnar en kommentar! Tack!