maanantai 23. huhtikuuta 2012

Parempi päivä - En bättre dag

Tänään oli parempi päivä kun sää oli melko hyvä ja sain olla puutarhassa hetken. Kylvin tilliä, porkkanaa ja salaattia kasvilaatikoihin. Laitoin pari siemenperunaa ämpäriin kasvamaan, saa nähdä jos saadaan uuttaperunaa juhannukseksi. Lannoitin raparperin. Kitkin rikkaruohoa - mun lempi puuhaa (oikeasti!)

Idag var de en bättre dag när vädret var ganska fint och jag fick vara en stund i trädgården. Jag sådde dill, morötter och sallad i pallkragarna. Ett par potatisar satt jag i ett ämbar och skall se ifall jag lyckas med att få nypotatis till midsommaren. Rabarbern fick gödsel. Jag fick knycka ogräs - min favorit syssla faktisk (påriktigt!)

Helleborus

Valkovuokko - Vitsippa
Primula

Scilla

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdun todella paljon kun jätät kommentin! Kiitos!
Jag blir jätte glad när du lämnar en kommentar! Tack!