lauantai 18. helmikuuta 2012

Paavalinkukka - saintpaulia jonantha - saintpaulia

En ole mikään paavalinkukan fanittaja ja ehkä juuri siksi en onnistu hyvin niiden kanssa. Nyt minulla on taas kolme paavalinkukkaa jotka olen saannut lahjaksi.
Jos haluaa onnistua niiden kanssa niin altakastelu on ainakin tärkeetä, ne ei saa kuivua rutikuvaksi, muttei myöstkään seistä vedessä. Eli noin kerran viikossa jos kastaa ruukun veteen ja antaa sen olla siinä hetken. Lehtiin ei saisi tulla vettä. Valoa paavalinkukka tarvitsee niin vaatimattomasti että se voi viihtyä jopa pohjoisikkunalaudalla.

Jag är inte nån stor vän av sainpaulian och kanske är de just därför som jag mera sällan lyckas med dem. Nu har jag igen tre saintpaulian som jag har fått till gåva.
Om man vill lyckas med dem så är de viktigt att vattna dem underifrån. De får inte bli krut torra, men de får absolut inte heller stå för blöta. Man kan vattnar dem typ en gång i veckan med att lyfta krukan i vattenbad och hålla dem där en stund. Undvik att få vatten på bladen. Saintpaulian behöver bara lite ljus, så den kan till och med trivas på fönsterbredet mot norr.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdun todella paljon kun jätät kommentin! Kiitos!
Jag blir jätte glad när du lämnar en kommentar! Tack!