tiistai 21. helmikuuta 2012

Pennimuori - peperomia rotundifolia - Ören på snören

Pennimuori (Peperomia rotundifolia) on ollut minulla ehkä noin viisi vuotta. Se viihtyy ikkunalaudalla kohti itää. Kesällä kastelen paljon ja näin talvisin annan sen kuivua kunnolla kasteluiden välissä. Helppo mukava kasvi, tykkää sumutuksesta mutta ne kasvit jotka minulla on tuossa rappukäytävässä (kohti itää), ne jää ilman sumutusta.

Ören på snören (Peperomia rotundifolia) har jag haft kanske en så där fem år. Den trivs på fönsterbrädet som sträcker sig mot öst. På somrarna vattnar jag den ganska så mycket, så här på vintern låter jag den torka upp ordentligt mellan bevattningarna. En lätt växt som tycker om att bli duschad, men de växterna som jag har i trapp upp gången (mot öst), dem duschar jag nog mera sällan typ aldrig.
Pennimuori ja sen mahtavat vihreät tanko kukat - Ören på snören och dens maffiga gröna stäng-blomma


2 kommenttia:

  1. Heipsan! Jos sulla on aikaa niin viittitkö neuvoa tietämätöntä :D
    Ainut kukka, joka mulla on ollu on kaktus, mutta ku näin kaupassa pennimuorin niin oli pakko ostaa, kun se oli jotenki niin söpö!
    No,oon tutkinut kasteluohjeita ja ku tuo kasvi on muutenki niin tiheä ettei multaa edes näy, niin olen kastellut alta. MUTTA..mikä on oikea oppinen tapa? Olen nyt sen nostanut aina vanhaan jäätelörasiaan, jonka pohjalla on ehkä sentti vettä. (kukan lautanen on niin laakea, ettei siinä vesi pysy). Mut onko se kukan turmioksi ja kauan sitä edes kannattaa siinä pitää...niin että multa on kunnolla imenyt vettä vai vain hetkinen? Kuten huomaat, olen todellakin tietämätön kukkasaralla :D
    Marja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka Marja! Mä olen vaan kaatanut päälle, noin kerran viikossa lorauksen vettä. Minun yksilö on tykännyt että se saa kuivua välissä. En usko että on oikaoppista tapaa, kasvupaikka, ilma ja valo sekä tietty multa ja muu vaikuttaa paljon. Kokeile rohkeasti! =)

      Poista

Ilahdun todella paljon kun jätät kommentin! Kiitos!
Jag blir jätte glad när du lämnar en kommentar! Tack!