perjantai 2. maaliskuuta 2012

Apostolinmiekka - neomarica northiana – Apostlalilja

Sain Apostolinmiekan (neomarica northiana) (sain muuten nimen selville vasta viime viikolla...) samassa ruukussa Nukkatyräkin kanssa. Apostolinmiekka on kukkinut meillä pari kertaa - eikö olekin aivan mielettömän kaunis kukka! Valitettavasti kukka kukkii ainoastaan päivän...
Mun apostolinmiekka saa kuivahtaa kunnolla kasteluiden välissä ja kun kastelen sitä se saa runsaasti vettä. Välillä se asuu meillä jossain pimeässä nurkassa, välillä ikkunalaudalla. Kukkii jos saa kunnolla valoa muttei suoraa auringonpaistetta. Viihtyy ahtaassa ruukussa.

Jag fick min Apostlalilja (neomarica northiana) (fick förresten reda på dess namn föst förra veckan...) i samma kruka som Borsteuforbian. Apostlaliljan har blommat hos mig ett par gånger - är den inte helt otroligt vacker! Tyvärr blommar blomman endast en dag.
Min växt får torka ut ordentligt emellan bevattningarna och när jag vattnar den får den ordentligt med vatten. Ibland bor den hos oss i nåt mörkt hörn, ibland på fönsterbräde. Den blommar om den får stå i ljust men inte i direkt solljus. Den trivs i en liten kruka.

Kukka - Blomman

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdun todella paljon kun jätät kommentin! Kiitos!
Jag blir jätte glad när du lämnar en kommentar! Tack!